سیتروئن تازهترین کانسپت خود را یک «لابراتور چرخدار» توصیف میکند. این پیکاپ مفهومی ۴۲۰۰ میلیمتر طول دارد و از نظر طراحی میتوان شباهتهایی بین آن و مدل آمی (Ami) پیدا کرد. فرم خاص چراغهای جلو، شیشه جلوی عمودی، باز شدن درها خلاف جهت هم، قرارگیری چرخها در گوشههای اتاق و قسمت بار خیلی کوچک از ویژگیهای اصلی سیتروئن اُلی در نمای بیرونی هستند. بطور کلی طراحی این کانسپت طوری است که بنظر میرسد هنگام حرکت با دنده عقب از ایرودینامیک بهتری برخوردار باشد! این شرکت تاکید دارد روی کاپوت جلو یک داکت مخصوص وجود دارد که ایرودینامیک را بهبود میبخشد.
در ساخت سیتروئن اُلی مهندسان به طور گسترده از مواد بازیافتی استفاده کردهاند. برای مثال سقف، کاپوت و کفی قسمت بار این کانسپت جنسی از کارتن و مقوای بازیافتی دارد. کفی بار سیتروئن اُلی زیر یک شیشه دودی مخفی قرار دارد. در حالت استاندارد طول این بخش ۶۷۹ میلیمتر است، اما با تا کردن درب عقب تاشو این رقم به ۱۰۵۰ میلیمتر میرسد. عرض و ارتفاع این بخش نیز به ترتیب ۹۹۴ و ۵۸۲ میلیمتر است.
با آنکه سیتروئن اُلی یک پیکاپ است، اما کابین لوکس و با کیفیتی دارد. فضای داخلی این خودروی مفهومی چهار نفره سرتاسر قرمز است. پشتی صندلیها از پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) و با کمک فناوری چاپ سهبعدی ساخته شده؛ جالب اینکه این صندلیها با فریمهای لولهای به کف اتاق متصل هستند و ضربهگیر مخصوص ارتعاشات آنها را به حداقل میرساند. سیتروئن میگوید این صندلیها و داشبورد از قطعات به مراتب کمتری در مقایسه با صندلیهای رایج کنونی تولید شدهاند.
همانند تمامی مدلهای اخیر کمپانی سیتروئن، اُلی نیز بر مبنای فلسفه «آسایش پیشرفته» توسعه پیدا کرده؛ به همین خاطر از نظر میزان کارایی در سطح بالایی قرار دارد. جنس کف ماژولی این پیکاپ مفهومی از فوم پلی اورتان ترموپلاستیک یک تکه (E-TPU) است و میتوان آن را در صورت نیاز تعویض کرد. شاید بدانید از این ماده در ساخت کفشهای مخصوص دویدن و زین دوچرخه استفاده میشود.
به منظور شستشو و نظافت راحت، کابین سیتروئن اُلی یک پوشش ضد آب دارد. ضمن اینکه در کف حفرههای مخصوصی تعبیه شده که آب از آنها به بیرون هدایت میشود. پنل درها هم بر مبنای افزایش کارایی طراحی شده و چند محفظه برای گذاشتن وسایل مختلف در هر یک از آنها وجود دارد.
خودروهای الکتریکی به دلیل وزن بالای باتری، معمولا سنگین هستند. اما سیتروئن اُلی از این قاعده مستنی است و فقط ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد. انرژی باتری این پیکاپ برقی توسط پک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی تامین میشود. با اتکا به این باتری اُلی قادر است تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد باتری طی کند. این پک از فناوری شارژ سریع پشتیبانی میکند و در عرض ۲۳ دقیقه میزان شارژ آن از ۲۰ به ۸۰ درصد میرسد.
حتما خواهید پرسید چگونه امکان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر مسافت با پک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت میزان مصرف انرژی سیتروئن اُلی خیلی پایین است و با هر ۱۰ کیلووات ساعت، ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی میکند.
در رابطه با خروجی پیشرانه و شتاب اطلاعاتی در دست نیست، اما میدانیم که سیتروئن اُلی نمیتواند به سرعتی بیشتر از ۶۸ مایل یا ۱۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. فرانسویها به خاطر تمرکز بر راندمان و مصرف کم انرژی، حداکثر سرعت را در این رقم پایین محدود کردهاند.